Manapság sokszor egymásba mossák a startup fogalmát az induló cégekkel, azonban ha egy vállalkozás új, még egyáltalán nem elég, hogy megkapja ezt a minősítést. Például egy webshop startup egyáltalán nem attól az ami, hogy nemrég indították vagy most van folyamatban a létrehozása. Sokkal lényegesebb tényező, hogy valami eddig nem létező, szokatlan megoldással álljon elő a tulajdonosa.
Ez megnyilvánulhat a kínált termékben vagy szolgáltatásban, de ugyanakkor a cég szerkezetében vagy működésében is. Továbbá, a webshop startup jelzőhöz az is szükséges, hogy kiemelkedő növekedést érjen el, rövid időn belül, amihez olyan kockázatokat kell vállalni, amit csak nagyon kevés induló vállalat enged meg magának.
Ebből is látszik, hogy a startup nem egyelő az induló szervezetek fogalmával, hanem annál jóval többet takar. Valamint, ha egy webshop startup, akkor általában az is jellemző rá, hogy nemcsak a hazai piacot célozza meg, hanem nemzetközi vizekre evez, ami szintén nem igaz minden közeljövőben elstartoló webshopra.