Ma már egyre többen döntenek a keresőoptimalizálás mellett, viszont senki sem szereti feleslegesen költeni a pénzét, így csak akkor fizet a megrendelő, ha a folyamatnak eredményét is látja. A sikerdíjas keresőoptimalizálás éppen ezért is ennyire népszerű, mert a megrendelő csak akkor kezd el fizetni, ha a keresőoptimalizálásnak látható eredményeit fel tudjuk mutatni.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás a legjobb megoldásnak számít, ám ismerni kell annak veszélyeit is. A kulcsszavakat nagyon pontosan meg kell választani, amit megfelelő elemzéssel és felméréssel nagyszerűen meg lehet határozni őket.
A sikerdíjas keresőoptimalizálás nem minden esetben alkalmazható, hiszen nagy sok függ attól, hogy a megrendelő mennyire ragaszkodik egy bizonyos kulcsszóhoz vagy kifejezéshez. Ha nagy rá a verseny, akkor bizony azt jól meg kell gondolni és ebben az esetben a hagyományos, klasszikus optimalizálás mellett kell dönteni. A sikerdíjas keresőoptimalizálás során többféle konstrukcióval is lehet dolgozni.